
In timp ce unii designeri sfideaza situatia economica promovand opulenta, materiale si forme luxuriante, iar altii creaza haine de calitate, durabile, cu aspet universal care sa constituie o investitie de durata, majoritatea covarsitoare prezinta pantofi, cizme, sandale, ghete cu toc foarte inalt si talpa platforma. Acestea se afla deja pe rafturile tuturor magazinelor, de la buticurile marilor case de moda pana la tarabele cu marfa chinezeasca contrafacuta, fiind accesibile tuturor.
Dincolo de sexualitatea pe care o pun in evidenta, ajutand purtatoarea sa aiba un aspect sexy si seducator, punandu-i picioarele in evidenta, ar fi interesant de cercetat care este explicatia din punct de vedere al evolutiei perceptiei populatiei asupra simbolurilor ce reprezinta situatiile bune sau mai putin bune economice. Deoarece curentele modei se nasc din necesitatea resimtita la nivelul oamenilor de rand, functia designerilor caselor de moda fiind de a simtii pulsul lumii si de a-l reprezenta. Astfel, la nivelul simtului comun pantofii foarte inalti, folosirea unei cantitati mari de material si dificultatea crescuta de a-i fabrica, ar reprezenta o dovada a disponibilitatii pietei de a consuma acest produs, disponibilitate care in prezent este clar scazuta. Exista, bineinteles, in orice moment clienti pentru orice fel de produse, indiferent de costuri, insa aici perspectiva este mai larga, nu vizeaza un singur segment al populatiei.
Poate pe viitor ceretarea lui Morris va fi reluata atat la nivel vestimnentar, cat si la nivelul pantofilor si accesoriilor pentru a vedea care sunt adevaratele mecanisme ale preferintelor si ale evolutiei gandirii in materie de vestimentatie, raportate la situatia financiara.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu